Bez zákazníků se neobejde žádná firma. Je těžké je získat i udržet
Bez zákazníka není byznys. To si dnes uvědomuje každá firma. Je proto důležité zákazníka získat, a hlavně si jej také udržet. Ani jedno není jednoduchá disciplína, zejména pak ve vysoce konkurenčním prostředí. Vysoká konkurence je dnes přitom prakticky v každém odvětví lidské činnosti. K tomu všemu jsou zákazníci každým rokem náročnější, což jde ruku v ruce s tím, jak se zvedá vyspělost naší ekonomiky. O zákazníka lze bojovat různými marketingovými kanály. Je přitom dobré využívat všech dostupných metod.
Se zákazníkem je potřeba být v kontaktu
Jednou z tradičních metod je bezesporu komunikace se zákazníkem po telefonu. Zákazník je rád, když vidí, že o něj máme zájem. To mu dokážete nejlépe právě přímým kontaktem. Vynález telefonu nám to velmi usnadnil, protože již není potřeba se kvůli všech záležitostí se zákazníkem scházet, šetří to čas nám i zákazníkovi, přesto je zachován aspekt přímého kontaktu. A jak na to? Třeba známé call centrum Bratislava poskytuje služby firmám, které díky tomu mohou nabídnout zákazníkům profesionální péči. Právě profesionální úroveň služeb je dnes klíčová k tomu, abychom si zákazníka udrželi. Péče o stávajícího zákazníka je disciplínou tzv. pasivního telemarketingu a typicky se jedná o:
- Zákaznickou podporu
- Infolinku
V rámci nich lze poskytovat široké spektrum zákaznických služeb. Ať už jsou to služby čistě informačního charakteru, tak třeba také možnost zadávat objednávky zboží či služeb, samozřejmě dle toho, co vaše firma poskytuje. Mnoho lidí si dnes myslí, že telemarketing je nástroj minulosti, ale není tomu tak. V mnoha oblastech zůstává nepostradatelnou složkou komunikace směrem k zákazníkovi.
Aktivně oslovujte
Stávající zákazníci jsou důležití, ale přes všechny naše snahy bude vždy určité procento, které nám odejde. Proto je potřeba neustále přivádět zákazníky nové. A kvalitní telemarketing je jedním z klíčů i v tomto případě. Patří mezi důležité prvky aktivního marketingu a na profesionální úrovni by vám měl pomoci zajistit odpovídající a nenásilné oslovování nových klientů.