Lamborghini Huracán – střela z jiného světa

Současný automobilový svět skloňuje italskou firmu Lamborghini spíše se supersportovním SUV Urus, u kterého se předpokládá, že brzy bude nejprodávanějším modelem automobilky. My si představíme extrémní supersport Huracán, který je v produkci od roku 2014.

Huracán vs. R8 V10 – bratranci

Huracán sjíždí ze stejných linek jako Audi R8 V10, což není žádným překvapením, protože obě automobilky spadají pod stejný koncern VW. Oba vozy využívají stejný motor V10 o objemu 5,2 litru (Audi také 4,2 V8) o výkonu 440 kW (610 koní). Oba vozy se tak mohou nazývat „bratranci“. Lamborghini je však rychlejší, a to díky superaerodynamickému designu a lehčí konstrukci (cca o 200 kg méně než R8). Také má pohon všech kol. Souboj obou vozidel můžete vidět na videu níže.

Střela za miliony

Huracán vychází z modelu Gallardo, který byl vyráběn v letech 2003 – 2013. Současný model začíná na ceně okolo 6 miliónů korun, ale s příplatkovou výbavou se můžete vyšplhat mnohem výše. Otevřená verze Spyder je na tom obdobně. Proč je cena taková, je jasné. Za prvé je to Lamborghini a za druhé; z nuly na 100 km/h vystřelíte za 3,2 sekundy a na dvoustovce jste za necelých 7 sekund. Poté zrychlujete až do neuvěřitelných 325 km/h. K tomu, aby byly takové rychlosti zvladatelné, má Huracán ve standardní výbavě keramické brzdy a elektronické systémy, které kontrolují stabilitu vozu. Cestovat můžete ve třech jízdních modech – Strada, Sport a Corsa. Každý z těchto režimů upravuje chování motoru, převodovky a elektroniky tak, aby vaše jízda byla optimální z hlediska stylu, kterým právě hodláte jet.

lamborghini huracán
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Huracán je klasickým italským sporťákem, za kterým se každý otočí. Na první pohled upoutá svým ostrých designem, zvukem a často i zvolenou barvou. Pro Huracán lze zvolit jednu z 19ti barev, ale za statisícové příplatky vám v Itálii vůz nalakují prakticky dle vašeho přání. Speciální laky využívají zejména arabští zákazníci. Standardem jsou také full LED světlomety nebo 12,3 palcový displej, který informuje řidiče prakticky o všem. Po zvolení barvy je další možností personifikace výběru kol. Jejich ceny se také pohybují v astronomických částkách.

V Česku můžete tohle autíčko pořídit jako ojetinu, ale i tak si připravte několik miliónů a další statisíce na údržbu. Lambo je krásná a drahá hračka, ale svezení s ním je jak cesta kosmickou lodí, prostě fascinující.