Odhalujeme cíle spamů. Část 1: Zbytečné domény nenakupujte
Co je cílem spamerů? Proč si dají tolik práce při rozesílání miliónů obtěžujících zpráv, i když většina z jejich textů skončí rovnou ve spamovém koši? Občas se zkrátka někdo nachytá. Žádný spamer by si nedal tolik práce bez vidiny zisku. V našem novém seriálu budeme objasňovat některé spamy, které končí v našich e-mailových schránkách.
Jako první se podíváme na zprávu, jejíž cílem je vyvolání nejistoty ohledně vlastnictví vaší domény a následné tahání peněz z vaší peněženky.
Text spamu
„Dear Manager,
We are an agency engaging in registering brand name and domain names. Our center received an application from GuTeSi International Ltd and they apply to register (jméno vašeho webu) as their brand name and some top-level domain names. We found the main body of domain names is same as your company name. I am not sure about the relationship between you and them. Please tell me whether or not your company authorizes them to register names.
We are dealing with the application and we need to confirm whether you have authorized them? If you don’t authorize them, please reply me an e-mail. Looking forward to your reply.
Best regards,
Brion Han | Service & Operations Manager“
Stručný překlad:
Jsme agentura zabývající se registrací značek a doménových jmen. Obdrželi jsme žádost od společnosti GuTeSi, která žádá registraci domény jedné ze svých značek, která se shoduje s tou Vaší. Nejsme si jisti, jaký je vztah mezi nimi a Vámi, sdělte nám proto, prosím, zda máte oprávnění k registraci tohoto jména.
Co je cílem tohoto spamu?
Cílem spamera je, abyste si zakoupili vaše doménové jméno u vybraného registrátora v zahraničí s nesmyslnými drahými koncovkami (např. cn), které nepotřebujete. Na to však nemá žádné právo. E-mailu se nelekejte, a pokud nepřišel do schránky se spamem, tak jej jako spam označte a smažte. Rozhodně na výzvu nereagujte ani v případě, že vám přijde opakovaně. Neklikejte na žádný případný odkaz.
Pokud naletíte, vše naštěstí skončí jen u nákupu domén v řádu pár tisíc korun. Pokud jste neplátce DPH, stáváte se nákupem služby ze zahraničí takzvanou identifikovanou osobou k DPH a nákup musíte přiznat na finančním úřadě a následně z něj odvézt daň podobně, jako kdybyste nakupovali reklamu na Facebooku nebo Googlu.
V online světě je jako doma už od roku 2005. Rád píše o nových technologiích a věnuje se tématům, které rezonují současností. Jeho články najdete v několika dalších magazínech, které provozuje.