Co je CRM systém a jaký je jeho hlavní přínos?
Zákazník je pán. Firmy, které to pochopily a dokázaly si vybudovat stabilní portfolio vracejících se klientů, většinou s přehledem převálcovaly konkurenci. Jenomže řízení vztahů není tak snadné, jak se možná na první dobrou jeví. Klíčem k úspěchu je vhodně zvolený procesní nástroj – CRM systém. Co je jeho cílem a proč by jej měl používat každý podnikatel?
Co je CRM (z angl. Customer Relationship Management) systém? Jedná se software, který slouží jako přehledné shromaždiště všech relevantních údajů. Hlavní funkcí jsou monitoring a správa veškeré interakce s aktuálními i potenciálními zákazníky. Sofistikovaná CRM řešení, jako je například český eWay-CRM, však nabízí i pokročilé funkce pro projektové řízení.
Centralizovaná databáze zákazníků
Většina lidí vnímá CRM systém jako obsáhlou databázi, do které se neustále ukládají informace o všech interakcích mezi zákazníky a firmou. I když jde o krátkozrakou definici, neboť CRM je v kontextu dnešní doby mnohem více než „pouhá databáze“, v podstatě je založena na pravdě. Faktem zůstává, že díky pečlivému třídění a ukládání na cloud nehrozí ztráta dat.
Automatizace rutinních procesů
Kvalitní CRM systém dokáže pracovat s umělou inteligencí, tvoří e-mailingové kampaně, hlídá termíny, analyzuje transakce – a dělá spoustu dalších užitečných věcí, které nám ukrajují zbytečně moc času. Díky automatizaci se dané procesy urychlují a současně se snižuje chybovost.
Spolupráce s dalšími systémy
Pokud si pořídíte CRM systém, který dokáže spolupracovat s aplikacemi třetích stran (např. s účetním systémem, ale třeba i webem na WordPressu), získáte velmi silného spojence pro každodenní obchodní aktivity.
Praktických výhod CRM systému je samozřejmě mnohem více. Chcete je poznat na vlastní kůži, aniž byste riskovali peníze? Vyzkoušejte zmíněné eWay-CRM, které je ve verzi FREE zcela zdarma.