Dámská elektrokola – zpříjemní cestu nejen drahé polovičce
Kdo někdy cestoval na kole v páru, pravděpodobně zjistil, že mezi sportovními výkony muže a ženy bývá rozdíl. Nezřídka kdy je tak k vidění obraz otráveného muže čekajícího na kopci, zatímco jeho paní s jazykem na vestě a několikaminutovým zpožděním zdolává nekonečné metry převýšení. Netřeba dodávat, že zprvu příjemnému cyklistickému výletu to na atmosféře rozhodně nepřidá. Nabízí se tedy otázka: „Co s tím?“
„Elektrika“ to jistí
Řešení je samozřejmě víc, ovšem jen jedno vyloženě nadchne – a tím je dámské elektrokolo. Elektrokola jako taková jsou stále rozšířenějším segmentem mobility a rozhodně to není náhoda. Příjemná jízda bez ohledu na kopce se hodí nejen pro turistické účely, ale i pro rychlou mobilitu po městě či pro svižné vyřizování jednoduchých pomůcek. Moderní dámská elektrokola přitom běžně disponují bateriemi, které nemají problém elektrokolo popohánět i více než 100 km.
Skutečným kouzlem elektrokola je skutečnost, že se v zásadě pořád jedná o klasickou jízdu na kole tak, jak jsou všichni zvyklí, ovšem s tím rozdílem, že motor pomáhá při šlapání. Nejedná se tedy o skútr nebo babetu, kdy by elektrokolo jelo samo. Naopak, nadále je potřeba opírat se do pedálů, ovšem pouze tak intenzivně, jak si sami navolíte. Takže i když Vás čeká na první pohled vražedný „krpál“, při zvolení adekvátní přípomoci si nadále připadáte, jako byste nadále jeli po rovince.
Vyhoví každé
Dámská elektrokola samozřejmě pamatují na ta absolutně nejdůležitější kritéria něžného pohlaví. Čili v první řadě design. A i když můžeme stokrát opakovat, že barva nejezdí, objektivně je třeba přiznat, že když už se kupuje nové kolo, nedávalo by smysl, aby se pořizovalo takové, které se nelíbí. Toho však není třeba se bát, výrobci na tuto skutečnost pamatují a nabídka tak skýtá celou paletu barev a designu od elegantní černé po „bárbínovsky“ růžové modely. Ale nejde jen o design, ale též o geometrii rámů, praktické doplňky typu nosičů a stojánků, či zkrátka uživatelskou přívětivost ovládání. Se vším už však výrobci počítají, nemluvě o tom, že renomovaní prodejci rádi poskytnou rychlé školení, které dokáže, že ovládat elektrokolo je hračka.
Mnozí se možná nyní ošívají a nervózně kroutí hlavou. „Na kole se přece jezdí kvůli fyzičce a zdraví!“ A my rozhodně souhlasíme, v rozporu s výhodami elektrokol to však rozhodně není. Samozřejmě, elektrokolo neslouží k tomu, aby z jeho uživatelů stříkal pot, krev a slzy, ovšem například pro zlepšení srdeční činnosti je to naprosto geniální pomocník. Elektrokolo nevyžene vaši tepovku na 170, ovšem lehce zvýšenou, ale především pravidelnou hodnotu srdečního rytmu stabilně udržuje, což je z kardiologického hlediska to nejlepší, co srdce může potkat. A pak tu máme samozřejmě ten nejjednodušší argument – pokud se člověk rozhoduje, jak naložit s víkendem, jízdu na „bezmotorovém“ kole často pro její náročnost vůbec do plánů nezahrne. Elektrokolo je v tomto ohledu mnohem příjemnější a přiměje na cestu i někoho, kdo by jinak žádnou činnost nevyvíjel.
Ministerstvo dopravy varuje: Jízda na elektrokole může způsobit závislost
Není se tak čemu divit, že zejména dámská elektrokola jsou takovým trendem, skoro to zní, jako by neměla žádné nevýhody. Jednu snad přece. Pamatujete, jak jsme mluvili o smazání onoho výkonnostního rozdílu? Pravdou je, že elektrokolo svádí k plánování ještě náročnějších cest, což ve výsledku může být poněkud kruté k pánům, protože se krásně může stát, že to nakonec budou oni, na které se bude čekat na vrcholu prudkého kopce?