Jak nejlépe vstoupit do nového dne

Jak by mělo vypadat ideální ráno pracovního dne? Vstávat na poslední chvíli, hodit do sebe narychlo hrnek kávy a nasnídat se cestou do práce bagetou z čerpací stanice? To asi nebude nejlepší start, ale přesto je takový obrázek známý většině z nás. Celý den se pak odvíjí v duchu ranního shonu. Přitom stačí málo a vše může být jinak. Máme pro vás několik tipů, jak na to.


Přivstaňte si

Méně spánku neznamená více únavy. Vstávat tak, abyste ráno zvládli vše v klidu a nastartovali se do pohodového dne, vyžaduje sice o něco více času, ale věřte, že se vám zkrácení spánku vrátí v podobě načerpané energie.

Zacvičte si nebo se alespoň protáhněte

Činnosti, které děláte zhruba první hodinu po vstávání, ovlivní celý váš den. Na cvičení vám stačí jen několik minut, zrychlí se vám tím průtok krve a tělo se pěkně nastartuje. Kdo má chuť, může si zaběhat. Důležitá je jakákoliv (i drobná) fyzická aktivita.

Zdravá snídaně

Jste-li milovníci kávy, neměla by být prvním nápojem po vstávání. Klidně si ji dejte ke zdravé snídani, ale předtím vypijte sklenku vody nebo šálek čaje. První jídlo se má nejlépe skládat z bílkovin, zdravých tuků a vlákniny. Minimalizujte sladké a bílé pečivo.

Pohodová ranní sprcha

Z ranního sprchování si vytvořte příjemný rituál. Zvolte vhodné přípravky do koupele a do sprchy a chvilku relaxujte. Prospěje i studená sprcha, ale nic se nemá přehánět, a tak k takovému rituálu přistupujte jen v případě, že jste na to stavěni. Nicméně extrémně horká koupel ničemu neprospěje, proto se snažte vodu udržovat na příjemné teplotě a spíše vlažnější.

Nic neodkládejte na večer nebo na druhý den

Tato rada se sice přímo netýká ranních činností, ale se startem do nového dne má co dočinění. Odložené povinnosti, takzvaná prokrastinace, vás ráno rozhodně nepovzbudí. Snažte se úkoly neodkládat na večer nebo na druhý den. Uvidíte, že budete mít klidnější spánek a vaše ráno pak bude vypadat úplně jinak.