Oprava a renovace fasády
Šaty dělají člověka. Podíváme-li na se toto rčení v souvislosti s nemovitostmi a jejich opláštěním, i zde najdeme jistou paralelu. Rodinný dům, bytový dům, garáž či jiný druh nemovitosti nepůsobí na první pohled atraktivně, když má poškozenou střechu, oprýskanou fasádu či zjevné vrypy času na svém kabátu.
Nejen estetické hledisko
Ačkoli by se mohlo zdát, že renovace opláštění a fasády domu je jen estetickou záležitostí, která vlastně nemá žádný praktický efekt na jeho obyvatele, opak je pravdou. Stejně tak ani bohužel neplatí, že na pohled hezká fasáda domu dokáže zaručit svým obyvatelům dostatečný komfort.
V rámci opláštění je totiž řešeno mnoho technický záležitostí, kdy mezi nejzásadnější z nich je zateplení a hydrofobizace (vodoodpudivá vrstva). Vedle estetického hlediska pak zde máme i čistě technické vlastnosti, které zaručují, že se obyvatelům domu bude bydle příjemně a komfortně.
K čemu krásná fasáda, když přes ní proniká zima do vnitřních prostor a je náchylná na okolní vlhkost?
Hydrofobizace fasády
Průnik vlhkosti do zdiva je známý a bohužel častý problém, se kterým je potýkají většinou starší objekty. Okolní vlhkost se vlivem povětrnostních podmínek a nekvalitní nebo nedostatečné ochranné vrstvě dostává do struktur zdiva a zdivo začíná poškozovat. Vlhkost se dostává stále hlouběji, až nakonec prostoupí do vnitřních prostor, kde se projeví například v podobě plísní a nehezkých fleků na stěnách. Proto ochrana fasády vodoodpudivou vrstvou je velmi zásadní a při rekonstrukci fasády by se na ni mělo vždy důkladně myslet.
Zkušená firma na prvním místě
Rozhodnete-li se se pustit rekonstrukce fasády vašeho domu, určitě je vhodné si nejprve udělat důkladnou rešerši firem a dodavatelů, se kterými následně navážete spolupráci. Stavebních firem je všude okolo poměrně veliké množství. Kvalitní a v oboru zkušená firma, solidní, cenové vyvážená a spolehlivá se však už hledá obtížněji. Ideální je se vždy podívat na reference dané firmy, které vám pomohou s výběrem. Není pro firmu nic důležitějšího než spokojený zákazník, který firmu doporučí. A i sama firma se na svém webu může pochlubit (v dobrém slova smyslu) množstvím a kvalitou již odvedených zakázek.