Reklamní předměty nejsou jen logo na hrnku. Pojměte je originálně
Potřebujete vánoční dárky pro vaše klienty nebo sháníte stálý sortiment, kterým podpoříte firemní identitu a posílíte týmového ducha? Máme pro vás tipy na praktické a neotřelé reklamní předměty.
Samozřejmě není nic špatného na tom držet se klasiky, ostatně firemní hrníčky na pracovišti určitě využijete a ve společných tričkách budete na teambuildingu nebo schůzce s klienty působit jednotně. Ale na druhou stranu jsou takové reklamní předměty natolik běžné, že zákazníkům pravděpodobně vůbec neutkví v paměti – takových už přece viděli spousty, proč by si měli pamatovat ty vaše? Trocha originality nebo přímé spojení předmětů a vašeho oboru podnikání je určitě zaujme více.
Reklamní předměty trochu jinak
Firmy nejsou zdaleka jediné, kdo dělá reklamní předměty, „merche“ kapel, seriálů a influencerů jsou v podstatě reklamní předměty zrovna tak. Lidé je kupují, protože jsou jejich fanoušky a chtějí světu ukázat, že součástí jejich identity je obliba těchto tvůrců. Vy ale nejste Metallica. A jen velmi malé procento lidí se bude chtít obklopovat vašimi propagačními předměty, pokud na nich bude jen vaše logo či firemní název.
Pokud se zaměřujete na B2B, má váš klient svou vlastní firmu a nemá sebemenší důvod kdekoliv vystavovat vaše logo, přece má svoje a své reklamní předměty. A pokud jste B2C, musíte být opravdu velký lovebrand, aby se lidé obklopovali právě vašimi propagačními předměty.
Musíte je proto pojmout zcela originálně. V zásadě jsou dva způsoby, jak zaručíte, že vaše reklamní předměty nepoletí hned do koše a že je i vaši zaměstnanci budou s oblibou používat:
- Reklamní předmět bude opravdu užitečný.
- Na předmětu nebude vaše logo a název, ale přitom z něj bude čišet vaše značka (možná to zní příliš abstraktně, ale nebojte, uvedeme příklady).
Bez názvu to půjde líp
Začneme tím složitějším. Jak už jsme říkali výše, buďte k sobě upřímní, nejste známá hudební skupina, aby někdo nosil na triku váš název. Pokud ale uchopíte reklamní předmět s vlastním potiskem tak, že z něj nebude na hony čišet jen název a logo, můžou si ho lidé upřímně oblíbit. Jak? Vymyslete takový obrázek nebo nápis, který lidi zaujme nebo pobaví.
® Příklad: Česká zemědělská univerzita v Praze jeden čas své studenty vybavila propagační předměty s nápisem „Hnůj je můj“ a obrázkem spokojeného prasátka. Studenti je hrdě nosili, kde se dalo. Bylo jasné, že jsou ze zemědělky a nemuseli to dávat najevo univerzitním logem (které by ale zakomponované do motivu určitě nijak nevadilo).
Influenceři zase na svůj „merch“ umisťují své známé hlášky nebo nějakou vtipnou grafiku, která je charakterizuje. Název nebo logo je jen nenápadným doplňkem nebo na propagačním předmětu vůbec není.
Je jasné, že jako firma chcete působit seriózně a budete podle toho se svým brandem pracovat, ale chtěli jsme ilustrovat, že to jde i jinak než logem a názvem firmy.
Předmět, který zaujme
Druhá varianta je méně náročná pro kreativce, ale také vyžaduje určitou dávku originality. A sice, že reklamní předmět bude nějak užitečný a praktický, ideálně pak přímo spojený s oborem, kterému se věnujete.
® Příklady:
- Jste IT firma? K vám se jako dárkový předmět hodí flash disky, powerbanky, podložky pod myš nebo čistící hadříky na monitor.
- Máte řetězec květinářství? Tak mějte vizitky a PFka natištěná na „rostoucím papíru“ se semínky, ze kterých klientům vyraší třeba bazalka.
- Věnujete se gastru? Zvolte jako propagační a dárkové předměty třeba mlýnky na pepř.
Zkrátka propojte reklamní předmět s tím, co děláte. Tak bude mnohem snáze zapamatovatelný, a navíc užitečný.Králem reklamních předmětů se stanete ve chvíli, kdy se vám podaří propojit oba body (přístupy) dohromady.
Výroba reklamních předmětů
Nenechte se při vymýšlení limitovat myšlenkou na to, jak se taková věc vyrobí. Pokud se obrátíte na firmy, které se na výrobu reklamních předmětů specializují, vše s vámi prokonzultují a pomůžou vám váš nápad proměnit v realitu. Originálních nápadů se nebojí, ale naopak je vítají. Takže dejte hlavy dohromady a vymyslete reklamní předměty, které vaši klienti ocení a zaměstnanci je budou milovat.