15 let s Facebookem. Nové logo a možná i nová strategie

Facebook slaví patnácté narozeniny a je možné, že po jeho bouřlivém mládí přijde zklidnění. Za ty roky ale dokázal obrátit nejen online svět doslova naruby. Lidé prostřednictvím sociálních sítí začali celému světu sdělovat věci, které by dříve neprozradili ani sousedům. Díky Facebooku se také zrodil fenomén selfies a kultura komunikace hlavně mezi mládeží se změnila od základů.

Facebook se stal rovněž mocným nástrojem pro manipulátory, šiřitele fakenews a nenávistných komentářů. Zároveň byl i strůjcem mnoha afér, týkajících se soukromí uživatelů. Právě tyto problémy chce zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg omezit. S novým logem má přijít také nové prostředí, které bude více zaměřeno na soukromí a zájmy jednotlivých uživatelů.

Nové logo tak symbolizuje změnu, kterou si chce Facebook napravit reputaci, a to nejen u inzerentů, bez kterých by nikdy nebyl tím, čím je, ale hlavně u uživatelů, kteří byli pro tuto sociální síť velmi dlouhou dobu druhořadí. Logo změní tvar, ale hlavně barvu. Modrý odstín, který Facebooku vydržel celých 15 let, bude světlejší podobně jako logo aplikace Messenger.

Zda začne modrá sociální síť opravdu více chránit soukromí svých uživatelů, nebo jde jen o plané řeči, je prozatím ve hvězdách. Facebook potřebuje inzerenty a ti zase potřebují cílit reklamu na to správné publikum. Tím vzniká začarovaný kruh, který je v případě Zuckenbergovi sítě velmi velký a cesta z něj bude obtížná.





Souhlas se soubory cookie pomocí Real Cookie Banneru