Jaké chyby snižují efektivitu PPC kampaní?
PPC reklama patří mezi nejvyužívanější marketingové nástroje, které marketingové agentury využívají k naplnění cílů svých klientů. V případě, že si spravujete kampaně doposud svépomocí, může se stát, že narazíte na několik drobných zádrhelů či problémů, které bohužel sníží efektivitu vaší reklamy. Jaké konkrétní chyby snižují efektivitu kampaní a co tedy nedělat, abychom peníze takzvaně nevyhazovali oknem?
Až příliš široké cílení
Výhodou PPC reklam je to, že můžeme konkrétněji cílit na ideální zákazníky/klienty. V případě, že využijeme cílení na maximum, znamená to, že se nám podaří zvýšit pravděpodobnost koupě potenciálního klienta. Při nastavování nových reklamních kampaní proto mějte přesně definovanou skupinu, kterou zasáhnout reklamou chcete. Pakliže není konkrétně definovaná, může se stát, že budete peníze vyhazovat i do koutů, jež jsou pro vaši společnost naprosto zbytečné a bezpředmětné.
Pozor si dejte hlavně na příliš široké zeměpisné šíření, které nemusí jít s vaším cílem ani vaší cílovou skupinou ruku v ruce.
Nevhodná klíčová slova
Co také markantně sníží efektivitu PPC kampaní je používání nevhodných klíčových slov. Většina lidí má tendenci dělat přesně to, co jim nabídne plánovač klíčových slov, ale ve skutečnosti to neznamená, že jsou veškerá klíčová slova dostatečně relevantní a pomůžou vám převálcovat vaši konkurenci.
Po získání potřebných klíčových slov se ujistěte, že skutečně odpovídají vaší stanovené cílové skupině.
Vstupní stránky rozhodují
Při PPC reklamách je také klíčové to, kam se člověk dostane po kliknutí na reklamu. Samotná reklama totiž ještě nezaručuje úspěch. Kam se zákazník po kliknutí dostane? Je prodejní, respektive vstupní stránka dostatečně srozumitelná plná potřebných prodejních argumentů? Nebo vzbuzenou pozornost spíše jenom pohřbí?