Co jsou to neplatná kliknutí u PPC reklamy a měli byste se jich bát?

PPC reklama je takový typ reklamy, kdy inzerent platí za proklik. Může toho ale využít například konkurence, aby vaši firmu poškodila a zvýšila vaše výdaje? Nebo toho mohou využívat weby, na kterých se vaše reklama zobrazuje, aby tím zvýšily vlastní prospěch z prokliků?

Riziko je malé

Ať už jsou pohnutky jakékoliv, jakékoliv prokliky, které nejsou provedené v zájmu o produkt nebo informace, se označují jako neplatná kliknutí neboli click fraud. A PPC systémy mají poměrně důkladný systém, jak taková neplatná kliknutí rozpoznat. Rozeznávají přitom kliky za účelem zvýšení reklamních nákladů nebo zvýšení zisku partnerských webů, kliky generované umělou inteligencí a kliky, které zákazník provede omylem.

Jak systémy detekují click fraud?

Neplatné prokliky PPC systémy detekují automaticky. Sledují IP adresy klikajících, cookies, statistické anomálie a další. Přesné informace o odhalovacích algoritmech k dispozici nejsou, aby je podvodníci nemohli obejít. Automaticky se detekují i nechtěné dvojkliky zákazníků. Celkový počet můžete vidět v přehledu kampaně ve sloupci Neplaná kliknutí.

Co se týče dat v Google Ads, kromě automatické detekce je ještě ručně procházejí specialisté a hledají podezřelé prokliky, které nebyly odhaleny. Při podezření tyto prokliky odečtou z měsíční fakturace. Tyto informace naleznete v sekci Úprava – kvalita prokliků.

Pokud máte přesto podezření, že se vaši firmu někdo snaží úmyslně poškodit, můžete kontaktovat podporu, která celou věc prošetří. K tomu budete muset dodat access logy serveru a udat důvody, které vás k podezření vedou. Pokud se zjistí, že skutečně došlo k neplatným kliknutím, vrátí vám PPC systém peníze.

Vytvářet, sledovat a vyhodnocovat kampaně, a navíc ještě řešit případné problémy, je časově velmi náročné. Proto se vyplatí správu PPC kampaní předat odborníkům. Adsvantage se postará o váš PPC marketing na českém trhu i v zahraničí.