Jakým chybám se vyvarovat při PPC reklamě?

SEO consult je neodmyslitelnou součástí digitálního marketingu. Chcete-li uspět ve vysoce konkurenčním prostředí, měli byste reklamním kampaním na internetu věnovat náležitou péči. Kterým chybám je dobré se při tvorbě PPC reklamy vyvarovat?

Špatná klíčová slova

Zaměřte se na to, přes jaké fráze se návštěvníci z organického vyhledávání dostávají na váš web. K tomu použijte analytické nástroje, ideálně Google Analytics. Pokud zatím nemáte žádné návštěvy, experimentujte nejprve s nižším rozpočtem. Až poté, co si ujasníte konverzní klíčová slova, výdaje za reklamu navyšte. Nedejte také na svůj úsudek, vaše představa o klíčových slovech nemusí být v souladu s chováním uživatelů internetu. Říká se tomu profesní deformace. Proto věřte statistikám.

Špatná landing page

Jakmile někdo klikne na vaši reklamu a vstoupí na váš web, respektive e-shop, vy za kliknutí platíte. Nenechte si potenciálního zákazníka utéct kvůli špatně vyladěné landing page (tj. stránka, na kterou uživatel internetu vstoupí po kliknutí na PPC reklamu). Nesmí být na ní přehršel informací, musí být jasná a neměla by na ní chybět výzva k akci či stručné informace o prodávaném zboží.

Malý rozpočet

Mnoho inzerentů nechce riskovat a kampaním přiřadí nízký rozpočet. To může mít za důsledek méně kliknutí, protože vaše reklama nemusí být tak viditelná. Snažte se najít optimální částku, která bude konkurenceschopná a zacílíte tak na klíčovou skupinu potenciálních zákazníků.

Ignorace konverzí

Někteří inzerenti se soustředí jen na kliknutí, ale neřeší konverzní poměr. To je špatně. Můžete mít třeba 1 000 kliků, za které utratíte 4 000 Kč, ale pokud z té tisícovky návštěvníků nakoupí jen pět lidí za 3 000 Kč, utrácíte za reklamu nesmyslné peníze. Zrevidujte klíčová slova či landing page a hlavně sledujte konverze. Případně si nechte poradit od odborníků, jako je třeba https://www.seoconsult.cz/.

Jakmile se vyvarujete těmto chybám, uvidíte, že se PPC reklama vyplatí a stane se jednou z nejdůležitějších součástí vašeho marketingového mixu.