Potřebujete online marketing v Českých Budějovicích?
Online marketing je způsob podpory prodeje, při kterém budete využívat internet. Online marketing se také označuje jako digitální nebo internetový marketing. Jaké používá nástroje a jaké jsou jeho největší výhody?
Co je online marketing?
Online marketing je souhrn kroků, aktivit a nástrojů, pomocí kterých lze podpořit prodej vašeho obchodu či eshopu. Jak už z názvu vypovídá, všechny procesy online marketingu probíhají na internetu. Z toho plynou zásadní výhody online marketingu, mezi které patří nízká cena, nekonečné možnosti, jak oslovit zákazníky a také široký rozptyl online marketingu. Je tedy velká škoda, pokud v Českých Budějovicích podnikáte, prodáváte zboží nebo služby, ale nevyužíváte online marketing, nebo jej využíváte pouze v omezené míře.
Jaké nástroje online marketing používá?
Jak už jsme říkali, online marketing je souhrn hned několika kroků a aktivit, proto vás nejspíš nepřekvapí, že pro svou efektivitu využívá online marketing hned několik nástrojů. Mezi ty hlavní patří:
- PPC marketing
- Obsahový marketing
- SEO
- Email marketing
- Marketing na sociálních sítích
Co je PPC marketing?
PPC je zkratkou anglického výrazu pay-per-click, který lze volně přeložit jako platba za proklik. Je to jedna z nejefektivnějších forem reklamy na internetu, kdy inzerent za vystavení své reklamy platí pouze za ty návštěvníky, které na reklamu kliknou, tedy navštíví jeho stránky. Mezi dva hlavní PPC systémy v Česku patří Google AdWords a Seznam Sklik. Na podobných systémech funguje například i reklama na Facebooku.
Co je obsahový marketing?
Obsahový marketing (anglicky content marketing) je takový způsob podpory prodeje na internetu, u kterého se zaměříte na obsah vašich stránek tak, abyste co nejvíce cílili na vaše zákazníky (přilákali nové a udrželi si ty stávající).
Co je SEO?
Označení SEO lze nahradit také názvem optimalizace pro vyhledávače. Je to nástroj, který pomáhá dostat vaše webové stránky na přední příčky ve vyhledávačích, čímž se dostanete blíže vašim zákazníkům. Protože dnes má každý v kapse mobilní telefon a cokoliv hledá, hledá přes Google, je SEO velmi efektivní. Více o tomto typu marketingu v metropoli Jižních Čech se dozvíte například na SEO České Budějovice.
Co je email marketing?
Email marketing je nástroj, který pracuje se zákazníky, kteří si u vás už třeba nakoupili nebo u vás nakupují pravidelně. Na jejich emailovou adresu zasílá různá upozornění na novinky či akce, které se u vás v eshopu či obchodě dějí.
Co obnáší marketing na sociálních sítích?
Jak už název napovídá, marketing na sociálních sítích pracuje se sociálními sítěmi, které jsou perfektním nástrojem pro komunikaci se zákazníky. Pomocí různě dlouhých příspěvků a fotek lze zákazníkům sdělit vše, co potřebujete, aniž byste je příliš obtěžovali. Když to uděláte zábavnou formou, budou se sami zákazníci těšit na vaše další a další příspěvky.
Může online marketing dělat každý?
Vzhledem ke spoustě volně dostupných informací si lze o online marketingu načíst vše potřebné a pak tyto znalosti uvádět do praxe. Pokud jste šikovní a ovládáte nástroje internetu, lze dělat online marketing i svépomocí. Otázkou však zůstává, jestli to dělat chcete a jestli je to nutné. Čas, respektive moře času, které strávíte už jen sběrem potřebných informací, můžete věnovat vlastnímu podnikání. Tady je mnohem lepším řešením obrátit se na profesionály, kteří online marketingu rozumí, se vším vám pomohou a vy se tak v klidu můžete věnovat tomu, co je pro vás podstatné. Velkou výhodou odborné pomoci je skutečnost, že ve velmi krátkém časovém úseku už mohou nástroje online marketingu pracovat pro vás.
Jaké má online marketing výhody?
Online marketing má celou řadu výhod, pro které si ho snadno zamilujete. Pokud jste online marketing dříve nepoužívali, budete se po tom, co zjistíte jeho výhody sami sebe ptát, proč jste s ním nezačali dříve. Nic však není ztraceno. Výhody online marketingu můžete čerpat už teď a nic vám neuteče. Mezi ně patří:
1. Relativně nízké náklady
Ani pokud online marketingu nerozumíte a svěříte se do péče odborníků, nemusí to nutně být drahé. Vstupní náklady bývají spíše nízké ale samozřejmě zámeží na tom, v jak moc konkurenčnním odvětví podnikáte. Platí úměra čím tvrdší konkurence, tím vice budete mnuset investovat. Ale samozřejmě – je to marketing, takže princip je ten, že smysl to má, pokud se vám vrátí vice, než jste vložili. Konkrétní návratnost investice je samozřejmě individuální a pokud najmete profesionály, dokáží ji předem obvykle relativně kvalifikovaně odhandout.
2. Široký dosah nástrojů
I přes skutečnost, že patří online marketing mezi nízko nákladovou podporu prodeje, má velmi široký rozptyl. Mnohem větší, než reklama na billboardech či v televizi. Šikovné využití sociálních sítí vám v dnešní době umožní dostat se nenásilnou formou k vašim potenciálním zákazníkům.
3. Dobrá měřitelnost výsledků online marketingu
Dosah fyzicky visící reklamy někde ve městě jen těžko změříte. U této formy reklamy se jen těžko dozvíte, kolik lidí se na ni kouklo. Online marketing je na rozdíl od tohoto velmi dobře měřitelný. Používá nástroje, které vám poskytnou šikovnou zpětnou vazbu.
4. Nenásilná forma, jak se k zákazníkům dostat blíže
Reklamy většinu lidí otravují, to je fakt. Díky online marketingu však můžete zvolit nenásilnou formu strategie, která se zákazníkům bude i líbit. Prostřednictvím dobře cílených příspěvků o sebe můžete dát vědět, můžete své zákazníky informovat o novinkách ve svém obchodě a tak podobně .
5. Možnost vyniknout a odlišit se od konkurence
Online marketing v neposlední řadě nabízí otevřené možnosti v tom, jakou formu komunikace se zákazníkem zvolíte. Je tak flexibilní, že si s ním můžete vyhrát a tím vyniknout a odlišit se od konkurence. Pro zákazníky dokonce můžete být přínosem, když jim například prostřednictvím vašeho blogu poskytnete cenné informace, které jim pomohou s určitým řešením.
Online marketing je nedílnou součástí podnikání. Vy ho ještě nemáte? To je škoda, protože se dobrovolně připravujete o možnost lépe komunikovat se svými zákazníky a být více vidět pro stávající i nové klienty.
V online světě je jako doma už od roku 2005. Rád píše o nových technologiích a věnuje se tématům, které rezonují současností. Jeho články najdete v několika dalších magazínech, které provozuje.